Amerika Vizesi 221G İdari İşlemi

Amerika Vizesi Hakkında Herşey

Amerika Vizesi 221G İdari İşlemi

Amerika Vizesi 221G İdari İşlemi

Amerika Vizesi 221G İdari İşlemi

Amerika Vizesi 221G İdari İşlemi Nedir ? Amerika vize kararı 221 (g) maddesi ile gerekçelendirilmiş ise, genelde başvuru sahibinden ek evrak sunulması istenmektedir. Başvuruya ilişkin idare işlem başlatılacağından bu işlem ortalama 3 ay sürmekle birlikte her başvuruda daha uzun ya da daha kısa olarak değişmektedir. İdari işlem bittikten sonra başvuru sahibine bir e-mail gelmektedir. Bu e-maile ek olarak, Supplemental Question Form isimli bir form gönderilmektedir.

Bu formun ilk kısmı, başvuru sahibinin kişisel bilgilerini, kişinin 15 sene içerisindeki tüm seyahat geçmişinin detaylarını, ikinci kısmı daha önceden kullanmış olduğu ve güncel pasaport bilgilerini,  üçüncü kısmı kardeş listesini (isim, soy isim, doğum tarihi bilgileri) içermektedir. Formunda devamında ise çocukların listesi, eş ve varsa eski eş bilgileri, son 15 sene içerisinde kalınmış tüm adresleri, 5 sene içerisinde kullanılmış telefon numaraları, mail adresleri, sosyal medya hesaplarını, 15 sene içerisindeki tüm mesleki bilgilerini içermektedir. Bu bilgilerin eksiksiz ve güncel olarak doldurulması gerekmektedir. Kişiden bu formun doldurulması ve mümkün olan en kısa sürede bahsi geçen mail adresine Word formatında gönderilmesi istenmektedir.

Bu şekilde gönderilen bir işlemde asıl başvuru sahibinin vize basımı yapılmadan, aile bireylerinin vize işlemleri tamamlanmamaktadır. Örneğin F2 J2 L2 ve H4 vizelerinin basımı için F1 J1 L1 ve H1B vizelerinin basılması gerekmektedir.

Güncel Amerika vize ücretlerine bu yazımızdan ulaşabilirsiniz.

Amerika Vizesi İdari İşlem Süreci

İşlem bittikten sonra başvuru sahibinin mail adresine bir bilgilendirme e-postası gelecektir. İşlem olumlu sonuçlanmışsa, pasaport ve varsa istenen diğer belgeler ABD İstanbul Başkonsolosluğu Vize Bölümü’ne PTT kargosu ile gönderilmektedir. Belgelerin ücretsiz gönderimi için Amerika Vize randevularının yapıldığı web site hesabına giriş yapılmalıdır. Bu sayfadan edinilen Kurye Yetkilendirme Sertifikası ile PTT şubesine gidilmesi gerekmektedir.

Tüm bu işlemlerden sonra ABD başkonsolosluğu web sitesindeki vize durumu, vize basımı uygulandıktan sonra “Complete” (Tamamlandı) olarak değişecektir. Pasaport Amerika Konsolosluğu’na ulaştıktan sonra vize basım işlemlerinin tamamlanması yaklaşık 10 iş günü sürmektedir. İşlem bittikten sonra ise, başvuru sahibi, randevu alırken belirtmiş olduğu PTT adresinden, pasaportu geri teslim alabilmektedir. PTT’ye gelen pasaportlar 30 gün içerisinde alınmazsa, başkonsolosluğa geri iade edilecektir.

Yapılan işlemin durumu Amerika Konsolosluğu elektronik başvuru merkezi üzerinden kontrol edilebilmektedir. Bu adreste Nonimmigrant Visa seçeneği seçilmeli, başvuru yapılan konsolosluk seçilmeli, daha sonra DS-160 kodu girilmelidir. ABD vizesi ve ESTA için ABD Göçmenlik ve Vatandaşlık Yasası 221 (g) maddesi ile idari işlem kararının, gerekli evraklar veya tüm işlemler tamamlanana kadar, vize reddi anlamına geldiği belirtilmiştir. Fakat bunun bir vize reddi gibi düşünülmemesi gerekmektedir. Başvuru sahibinden ek bir ücret talep edilmemekle birlikte, yapılan idari işlem tamamlandıktan sonra gönderilen evraklarla birlikte vizenin onayı ya da reddi söz konusu olmaktadır.

dataglobal_vize_basvuru_hizmetleri

Add comment