Fransa Ticari Vize

Ticari Vize Başvuru Bilgileri

Fransa Ticari Vize Başvurusu

Fransa’da ticari faaliyette bulunmak isteyen şirket sahipleri veya şirket çalışanları için ticari vize başvurusu ilgili konsolosluk birimlerinin belirlediği koşullara göre alınmaktadır. Türkiye çapında Fransa ticari vize başvuruları konsolosluk birimlerinin yetkilendirdiği kurum üzerinden yapılmaktadır. Bu kurum üzerinden randevu alınarak vize başvuru sahibinin durumuna göre konsolosluk birimlerinin belirlediği evraklar ile başvuru yapılması gerekmektedir. Vize başvuru sahiplerinin işlemleri tamamlayabilmesi için ilgili birimlere parmak izi beyan etmesi gerekmektedir. Başvuru için konsolosluk tarafından istenilen evrakları görüntülemek ve başvuru formlarını incelemek için ilgili sekmelere geçiş yapınız.

Fransa vize başvurularının sonuçlanma süresi ortalama 10 günde tamamlanmaktadır. Bu yüzden seyahat planlarınızın aksamaması için başvurunuzu seyahat başlangıç süresinden en az 20 gün öncesinden yapmanız gerekmektedir. Fransa Schengen bölgesine üye olduğundan dolayı Schengen vize prosedürleri uygun olarak başvuru yapılması gerekir.

Fransa ticari vize başvurunuzu en doğru şekilde yapmak ve kolayca sürecin takibini sağlamak için destek hattımızı arayarak başvuru işlemleri, randevu ve vize harç ücretleri ile ilgili detaylı bilgileri alabilirsiniz.

Fransa Ticari Vize Gerekli Evraklar

Şirket Sahipleri

  1. Schengen vize başvuru formu
  2. Davetiye (Ticari davetiye hakkında bilgi almak için lütfen bizi arayın)
  3. Vize talep dilekçesi (Şirketin antetli kağıdına konsolosluğa hitaben yazılacak dilekçeniz kaşe ve ıslak imzalı biçimde tarafımıza ulaştırılmalıdır.)
  4. Pasaport (Vize bitim tarihinden itibaren en az 3 ay geçerli olmalıdır.)
  5. 2 adet biometrik yeni fotoğraf (3,5×4,5 cm ölçülerinde ve fonu beyaz olmalıdır. Şapka vb. yüzün görünmesini engelleyici aksesuarlar olmamalıdır.)
  6. Güncel tarihli şirket evraklarınız (Orjinal faaliyet belgesi, vergi levhası, imza sirküleri)
  7. 4B hizmet dökümünüz (E-devlet şifrenizle detaylı hizmet dökümünüzü tarafımıza ulaştırınız)
  8. Şirket banka hesap özeti (Son 3 aylık hesap hareketliliğinizi içermeli, en az 5000 TL bakiyesi bulunmalı, kaşe ve ıslak imzalı)
  9. Kimlik fotokopisi ve tam vukuatlı nüfus kayıt örneği  (Güncel tarihli, orjinal belge)

Şirket Çalışanları

  1. Schengen vize başvuru formu
  2. İngilizce veya Türkçe Vize Talep Dilekçesi (Şirketin antetli kağıdına, Konsolosluğa hitaben yazılmış olup, kaşe ve imzalı olmalıdır.)
  3. Pasaport (Seyahat sonrası minimum 3 ay geçerli)
  4. 2 Adet Biometrik Fotoğraf (Güncel 35×45 mm, beyaz fon üstünde)
  5. Ticari Davetiye (Ticari davetiye hakkında bilgi almak için lütfen bizi arayın)
  6. Güncel Tarihli Şirket Evrakları (Orjinal Faaliyet Belgesi, Ticari Sicil Gazetesi, Vergi Levhası, İmza Sirküleri fotokopileri)
  7. SGK İşe Giriş Bildirgesi ve 4A Hizmet Dökümü
  8. Maaş Bordrosu (Orjinal, son 3 aylık, yetkilinin imza ve kaşesi olmalıdır.)
  9. Banka Hesap Dökümü (En az 5000 TL bakiyeli, son 3 aylık, kaşe, ıslak imzalı ve imza sirküleri ile)
  10. Gelir Belgeleri (Kira, tapu, araç ruhsatı fotokopileri)
  11. Kimlik Fotokopisi
  12. Tam Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği (Adres ve aile bilgileri içeren)

Fransa Ticari Vize Başvuru Formları

Fransa’da ticari olarak yapılacak olan ziyaretlerde almanız gereken vize ile ilgili form aşağıdadır. Ticari vize formunu eksiksiz doldurup iletmeniz gerekmektedir.

 Fransa Ticari Vize Dilekçesi

 Fransa Ticari Vize Başvuru Formu (Fransızca)

 Fransa Ticari Vize Başvuru Formu (İngilizce)

Formu indirmek için:

1. Form linkine tıklayınız.
2. Form açıldığında, formu bilgisayarınıza kaydediniz.

YA DA
1. Gereken linkin üzerinde farenizin sağ tuşuna basın.
2. Açılan listeden Hedefi Farklı Kaydet seçiniz
3. Formu bilgisayarınıza kaydedin.

Lütfen Dikkat:
Form PDF formatındadır.
Bu formu görüntülemek ve indirmek için Adobe Acrobat Reader’a ihtiyacınız olacaktır.

Adobe Reader

Vize başvurumu kendim mi yapmalıyım veya başvuruyu benim adıma başka bir kişi yapabilir mi?

Vize başvurularında biometrik kayıt (parmak izi) alımına başlanması sebebiyle, 12 yaş ve üzeri tüm başvuru sahiplerinin başvuru esnasında şahsen bulunması gerekmektedir. 12 yaşın altındaki başvuru sahipleri parmak izi vermekten muaftır.

Davetiyemin orijinali halen bana ulaşmadı. Bu yüzden davetimi e-mail üzerinden temin ederek fotokopisiyle başvuruda bulunabilir miyim?

Hayır. Sadece davetiyenin aslı kabul edilmektedir. E-mail çıktısı veya faks olarak gönderilmiş davetiyelerle başvuruda bulunamazsınız.

Sık sık Fransa seyahatlerinde bulunuyorum. Buna rağmen her başvurumda tüm evrakları sunmam gerekir mi?

Evet. Her yeni vize başvurunuzda münferiden evrakları yeni tarihli haliyle ibraz etmeniz gerekmektedir.

Bir çocuk ile birlikte seyahat ediyorsam, çocuk için de ayrıca başvuru formu doldurulması gerekir mi?

Evet, çocuk kendi pasaportuna sahip olsun veya olmasın başvuru formu doldurulması gerekmektedir. Reşit olmayanlar, kısa süreli vizeler için ailelerinin pasaportuna eklenebilir. Çocuğunuz pasaportunuza eklenmişse, fotoğrafı pasaportu veren birim tarafından pasaporta eklenmelidir.

Başvuru belgelerimi hazırladıktan sonra doğrudan Konsolosluk/Büyükelçilik’e başvuru yapabilir miyim?

Kısa süreli vize talepleri başvuru merkezlerine, uzun süreli vize talepleri randevu alındıktan sonra Konsolosluk/Büyükelçiliğe yapılmaktadır.

Vize başvurusunda bulunurken seyahat sağlık sigortası yaptırmam gerekiyor mu?

Evet. Vize talep dosyası, Schengen alanında seyahat sürenizin tümünü kapsayan seyahat sağlık sigortasını içermelidir, Ayrıca, bu seyahat sigortası 30.000 euroyu kapsayacak şekilde düzenlenmelidir.

Vize başvurum ne kadar sürede sonuçlanır?

Ortalama 3-5 işgünü. İstanbul Fransa Başkonsolosluğu ihtiyaç durumunda pasaportları daha uzun süre elinde tutabilir. Başkonsolosluk ek sorular sormak için vize talep edeni görüşmeye çağırabilir.

Vizem reddedilirse masraflarımın iade edilmesini talep edebilir miyim?

Hayır. Ödenen ücret talebin işlenmesi içindir ve Başkonsolosluğun verdiği karar ne olursa olsun iade edilmez.

Vizem red edilirse red gerekçesi bana bildirilecek mi?

Evet. Başkonsolosluk red gerekçesini pasaportun içinde gelen fransızca bir evrakla bildirmektedir.

Vize red edilirse ne yapmam gerekir? Tekrar başvuru da bulunabilmem için belirli bir süre geçmesi gerekir mi?

Hayır. Belirli bir süre beklemeden yeniden başvuru da bulunabilirsiniz. Fakat vize reddine sebep olan durumlar değişmez ise bu durum yine vize reddine sebep olacaktır.

Kısa süreli vize taleplerini işleme süresi ne kadar sürer?

Türk pasaportu sahipleri veya Türkiye’de oturma izni sahibi yabancılar (aşağıdaki uyruklar hariç) için 72 saat (İzmir’de başvuru değerlendirme süresi 3 ila 5 işgünü arasındadır).

Türkiye’de oturma iznine sahip olmayan diğer yabancılar için 7 ile 10 gün arası.

Aşağıdaki pasaport sahipleri için 15 gün:

Afganistan, Cezayir, Suudi Arabistan, Bangladeş, Beyaz Rusya, Myanmar, Burundi, Kongo Demokratik Cumhuriyeti, Kuzey Kore, Mısır, Endonezya, İran, Irak, Ürdün, Lübnan, Libya, Moritanya, Nijerya, Pakistan, Filistin, Filipinler, Mülteciler, Ruanda, Somali, Sudan, Suriye, Vietnam, Yemen, Zimbabwe.

Konsolosluk tarafından talep edilecek görüşmeler nedeniyle, Türk vatandaşları da dahil, herkes için süreler daha uzun olabilir.

Unutmayın, Başkonsolosluk vize talebi ile ilgili karar vermeden önce vize talep edenleri bir konsolosluk görevlisi ile kişisel bir görüşmeye çağırabilir. Fransa Başkonsolosluğu, dosya işlerken başka doğrulayıcı belgeleri talep etme hakkını saklı tutar.

Vize talep edenlerin, bu sitede verilen bilgileri dikkatlice okumalarını rica ederiz. Bu bilgiler, dosyanızı olabildiğince doğru hazırlamanıza yardımcı olur, bu da dosyanızın eksik olması veya işlemlerin uzaması riskini ortadan kaldırır.